Green-Got - необанк для кліматично свідомих клієнтів

 


Французький стартап Green-Got створює альтернативу традиційному банківському рахунку з акцентом на зміну клімату. По суті, Green-Got гарантує, що ваші заощадження та гроші, які знаходяться на вашому банківському рахунку, не підуть на фінансування проектів з видобутку викопного палива та інших забруднюючих галузей промисловості.


Нещодавно стартап залучив $5,5 млн (€5 млн) під керівництвом Pale Blue Dot. Спільнота клієнтів Green-Got внесла майже 2 мільйони євро в цей раунд фінансування. Green-Got керував своєю краудфандинговою кампанією через Crowdcube, в якій взяли участь близько 1 300 інвесторів.


Як необанк, Green-Got не прагне виділятися серед інших завдяки своєму набору функцій. Клієнти можуть створити рахунок за допомогою мобільного додатку Green-Got всього за кілька хвилин. Вони отримують поточний рахунок з французьким номером рахунку. Через кілька днів вони отримують дебетову картку.


Ця картка працює з Apple Pay та Google Pay. І стартап не стягує жодної комісії за іноземну транзакцію понад курс Mastercard. Щоразу, коли ви робите покупку за допомогою картки, ви отримуєте пуш-повідомлення на свій телефон всього за кілька секунд.


Іншими словами, Green-Got відповідає всім вимогам, коли мова йде про надання основних банківських послуг. "Ми надаємо найкращі функції від Revolut та N26, які переконали багатьох користувачів, але в той же час ви отримуєте найкраще з імпакт-фінансів", - сказала мені співзасновниця та операційна директорка Мод Кайо.


Green-Got відрізняється тим, що стартап хоче зосередитися на одній вертикалі - кліматі. За останні кілька років кілька досліджень показали, що великі роздрібні банки інвестують у транснаціональні енергетичні корпорації, які фінансують інвазивні проекти з видобутку викопного палива. І це лише верхівка айсберга, оскільки є багато компаній, які не обов'язково працюють у цій галузі, але все одно спричиняють великі викиди парникових газів.


З Green-Got клієнти точно знають, що їхні гроші не підуть на фінансування таких компаній. Технічно Green-Got не є банком, це платіжна установа, яка співпрацює з банком (Crédit Mutuel Arkéa). Коли клієнти тримають гроші на своєму рахунку, ці гроші ніяк не інвестуються. Вони просто лежать там, чекаючи на наступне зняття готівки.


Що стосується функцій, орієнтованих на споживача, Green-Got демонструє еквівалент вуглекислого газу (CO2e) ваших покупок за допомогою картки, щоб ви могли відчути свій особистий вплив на навколишнє середовище. Наприклад, витративши 500 євро на сайті Air France, ви, ймовірно, зробили покупку з великим впливом на клімат, ніж витративши 500 євро в магазині вживаних велосипедів.


Стартап отримує дохід від підписок. Обліковий запис коштує 6 євро на місяць. Безкоштовного рівня немає, оскільки компанія надає перевагу сталому зростанню, а не зростанню за будь-яку ціну. Наразі є 13 000 платних клієнтів.


Якщо ви знайомі з необанками, то, можливо, знаєте, що фінтех-стартапи також отримують дохід від комісії за обмін. Щоразу, коли ви розраховуєтесь карткою, комісія за транзакцію розподіляється між банком продавця, провайдером мережі (наприклад, Mastercard) та фінансовою установою клієнта (в даному випадку Green-Got).


Green-Got не хоче отримувати дохід від цих комісій. Саме тому компанія обрала кілька неприбуткових організацій зі своїми клієнтами, щоб Green-Got міг робити пожертви на основі цих комісій за обмін. "Це сотні тисяч євро", - каже Кайо. Незабаром стартап також уможливить зведення платежів для пожертв.


У майбутньому Green-Got також планує запустити ощадні рахунки у формі контрактів assurance-vie. Компанія оцінює та відбирає всі фінансові продукти, які увійдуть до інвестиційного кошика, оскільки сертифікатів недостатньо, коли мова йде про фонди.


Generali управлятиме контрактами від імені Green-Got. "Це як якщо б у нас був рецепт торта, а у них - фабрики для його випікання", - сказав Кайо.


Необанки існують вже давно, і багато людей знайомі з цією концепцією. Кілька років тому багато підприємців хотіли створити "необанк для х", але ця тенденція зникла. Green-Got з'явився на ринку трохи пізніше, але також зміг уникнути всіх підводних каменів, які виникають при запуску необанку.


Окрім більш універсальних банків-претендентів, Green-Got конкурує з традиційними роздрібними банками, які намагаються включити питання впливу на клімат до своїх пріоритетів, такими як Crédit Coopératif або La Nef. Буде цікаво подивитися, наскільки великим стане Green-Got у найближчі роки.